Nya laddstolpar!
Roliga nyheter! Nu förnyar och utökar vi med laddstolpar i garaget. Laddningsmöjligheter finns nu på plan 3, 4 och plan 5. Läs mer här!
Otroligt roligt att kunna meddela att vi förnyar och utökar med laddstolpar i garaget. Här kan du ta del av praktisk information kring Laddning av elbil.
Vart laddar man?
Laddningsmöjligheter finns på plan 3, 4 och plan 5. Laddplatserna är endast till för laddbara bilar.
Plan 3
- 16 st ladd-platser där man kan ladda upp till 22 kW.
- Må ha med sig sin egen ladd-kabel med typ 2 kontakt att stoppa in i ladd-boxen.
Plan 4
- 16 st ladd-platser där man kan ladda upp till 22kW
- Må ha med sig egen laddkabel med typ 2 kontakt att stoppa i ladd-boxen
Plan 5
- 18 st ladd-platser där man kan ladda upp till 22 kW.
- Må ha med sig sin egen ladd-kabel med typ 2 kontakt att stoppa in i ladd-boxen.
Vid eventuella driftsstörningar på laddstolparna:
Ring supportnummer +46 10 888 65 08
Vad kostar det?
Priset går efter Nordpool spot (nordiska elmarknaden).
Hur laddar man?
1 . Skanna OR-kod på plats
Väl på plats vid laddstolpen i garaget hittar du instruktioner för laddning när du Skannar OR-koden på den aktuella laddaren du parkerat vid. Om du inte har ett konto sedan innan skapar du det enkelt i MONTA.
2 . Du kan även ladda ner MONTA app.
Kostnad
Det finns två olika betallösningar i appen.
A. Lägg in ditt kreditkort i Montas app
B: Betala via Google Pay eller Apple Pay
Monta ansvarar för laddningen, vid fel ring support numret
Vid frågor vänligen ring Monta på telefonnummer +46 10 888 65 08 eller maila support@monta.com.
Har din kabel fastnat i laddaren?
- Vanligaste felet är att bilen har låst kabeln, kolla så att din bil är upplåst och laddningen är avslutat innan du tar ut laddkabeln ifrån laddaren. Om problemet kvarstår så ringer du vårt supportnummer.